שווקי חג המולד בפראג

פראג הקסומה חוגגת את שווקי הכריסמס

פראג, שיש רבים המשווים אותה לפריז ולא בכדי, מהווה מוקד משיכה לתיירים רבים לאורך כל השנה ובמיוחד בסמוך לחג המולד, אז היא הופכת לקסומה ומיוחדת עוד יותר. שווקי חג המולד בפראג פתוחים מדי יום ומתקיימים בעיר העתיקה ובמוקדים נוספים. מגיעים לשווקים מקומיים המעוניינים לחוות את החג וכמובן תיירים. בשווקים אלו יכולים המבקרים ליהנות מאווירה חורפית נפלאה, אווירה חגיגית, צבעונית וחמימה.

שווקי חג המולד בפראג - Christmas markets in Prague

השווקים המרכזים בעיר

שווקי חג המולד של פראג (Christmas markets in Prague) הם אולי גולת הכותרת של חגיגות חג המולד בעיר, המתקיימות בין החודשים נובמבר ועד ינואר. השווקים מאירים את העיר בשלל של אורות צבעוניים ומביאים מקומיים וגם תיירים לנקודות שונות ברחבי פראג כדי לחוות ביחד את החג הכול כך מיוחד.

שווקי חג המולד העיקריים, הגדולים והמפורסמים ביותר בפראג, הם אלה שנערכים בכיכר העיר העתיקה ובכיכר ואצלב, שנמצאת במרחק של 5 דקות הליכה ממנה. מעבר לכך, אפשר למצוא בעיר גם שווקי חג מולד קטנים ואינטימיים יותר, כמו שוק חג המולד שמתקיים מול בזיליקת סנט ג'ורג' שבטירת פראג, כמו שוק חג המולד שבכיכר הרפובליקה ועוד כמה נוספים. 

עץ חג מולד בכיכר העיר

שווקי חג המולד בפראג פועלים בין ה– 1 בדצמבר ועד ה – 6 בינואר, לרבות בערב חג המולד, בחג המולד עצמו וגם בערב השנה החדשה. זוהי הזדמנות מצוינת עבור המבקרים בעיר ליהנות מימי החג עצמם ולחוות אותם בדיוק כמו שהמקומיים חווים.

בכל אחד מהשווקים הפזורים בעיר אפשר למצוא דוכנים, הבנויים כמעין בקתות עץ קטנות, המציעים למכירה מבחר של מוצרים מקומיים, שבחלקם גם מסורתיים. כמו, למשל, כלי זכוכית מעוטרים, תכשיטים בסגנונות עיצוב שונים, צעצועים מעץ, עבודות קרמיקה מיוחדים, נרות ריחניים, צעיפים, כפפות ובגדים נוספים מחממים, בובות וגם קישוטים צבעוניים לכבוד החג. 

אך מעבר למתנות החג, המזכרות והמוצרים השונים שנמכרים בדוכנים, יש בשווקים גם מטעמים מסורתיים נהדרים שחובה לנסות. נקניקיות, מאפים חמים מצופים בסוכר, יינות חמים וטובים והפתעות נוספות. אי אפשר לבקר בשווקים מבלי לטעום מהמאכלים המקומיים שנמכרים בדוכנים השונים וחובה להסתובב עם כוס יין חם וטוב, כדי לחמם את הבטן כשמבצעים כמה רכישות. 

בשוק חג המולד שבכיכר העיר העתיקה מוצעים לצעירים שבחבורה גם כמה אטרקציות מיוחדות, כמו למשל פינת ליטוף, שבה אפשר למצוא כבשים, עז וגם חמור. לא רחוק משם אפשר לראות שחזור של סצנות מהברית החדשה, המתארות את מריה, יוסף והתינוק ישו יחד עם שלושת המלאכים באורווה.

אך, החשוב מכל הוא עץ חג המולד הענק, שנמצא בכיכר עצמה ועטוף בהמוני נורות צבעוניות. הוא נדלק בכל ערב בשעה 17:30 והוא חלק מהתפאורה המיוחדת של העיר כולה, תפאורה שמוסיפה לא מעט לאווירת החג וליופייה של העיר פראג. 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך