לנפוש בזול בעיר פראג

החופשה בארץ יקרה לכם? טוסו לפראג!

מי שמחפש יעד לחופשה משפחתית עלול להיות מופתע מרמת המחירים הגבוהה בישראל. למזלנו, יש אלטרנטיבות לא פחות טובות במרחק טיסה קצר. הנה כמה דברים מעניינים שכדאי לדעת על פראג בהקשר הזה

לפי מדד מחירי לינות שמשקלל עלויות ביעדי תיירות שונים ברחבי העולם, מחיר לילה ממוצע במלון בישראל עומד על 212 דולר. זהו מחיר גבוה משמעותית מרוב ערי אירופה ואינדיקציה ליוקר המחיה בישראל. כתוצאה מכך, חופשת קיץ משפחתית ממוצעת למשפחה בת 5 נפשות על בסיס חצי פנסיון במלון סטנדרטי תעלה לא מעט.

בעיה נוספת היא עליית מחירים משמעותית ככל שמתקרבים למועד. למרות שמדובר על בעיה שקיימת גם ביעדים אחרים בעולם, הפערים בישראל גבוהים לכל אורך השנה ובעיקר בתקופות המבוקשות של החופש הגדול, חול המועד סוכות וחול המועד פסח. הפתרון היחיד הוא אם כן לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא יעד קרוב לחופשה מוצלחת וזולה.

פראג ארכיטקטורה מדהימה

למה לבחור בפראג?

בירת צ'כיה נותנת מענה על כל הצרכים של ישראלים שמחפשים יעד לחופשה שנתית. ראשית, ישראלים לא זקוקים לויזה כדי לבקר בצ'כיה ואפשר להזמין טיסות נוחות לכל אורך השנה במחירים אטרקטיביים. טיסות ישירות יוצאות מנמל התעופה בן גוריון ואחרי הנחיתה ניתן לנצל את המיקום של פראג כנקודת התחלה לטיול כוכב במדינות הסביבה.

שנית, פראג מזוהה עם אקלים קר אבל האמת היא שיש בה אטרקציות גם מחוץ לעונה. מומלץ להגיע בסתיו או באביב ולבחור בית מלון ברמה של 4 כוכבים ומעלה כדי להתפנק. פסטיבל האביב של פראג מצוין בין החודשים מאי ויוני, לעומת הסתיו שמתחיל בספטמבר ונמשך עד אוקטובר. פראג היא עיר יפיפייה שבה מטיילים בעיקר ברגל ובלי צורך בהוצאות על תחבורה. הפרש השעות בין פראג לישראל הוא שעה אחת בלבד והמשמעות היא שהילדים לא יצטרכו לסבול מג'ט לג.

טיפים לחופשה מוצלחת בפראג

יש כמה טיפים שכדאי להקפיד עליהם במהלך תכנון החופשה השנתית בפראג. כדאי לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל ולוודא שהוא כולל את הכיסויים הרלוונטיים. המטרה העיקרית של הביטוח היא להגן עלינו ועל התכולה, להעניק תחושה של שקט נפשי ובאופן עקרוני למנוע עוגמת נפש גם בטיולים קצרים ביעדים קרובים.

טיפ לא פחות חשוב הוא לא להתפתות להחלפת כספים ברחוב אלא לעשות זאת מראש. גם החלפת כספים בשדה התעופה או בבנקים אינה מומלצת, בעיקר בגלל העמלות היקרות. מנגד, ניתן לשלם ברוב המקומות בפראג עם כרטיס אשראי בינלאומי והתושבים המקומיים דוברי אנגלית ברמה טובה. אם בכל זאת תצטרכו את שירותי הבנק, קחו בחשבון שהם פתוחים לרוב בין השעות 08:00-18:00 וניתן לבצע בהן את הפעולות הנפוצות.

לסיכום, לא חייבים להישאר בארץ כדי ליהנות מחופשה משפחתית. כדאי לזכור את היתרונות של פראג ולנצל אותם.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך